dinsdag 15 februari 2011

Druk leven?? Zo ga je ermee om

Drukke week??? veel toetsen, helemaal in de wolken waardoor je andere dingen vergeet?? of gewoon last van een druk leven?? Ik heb een aantal tips hoe je dit kunt voor komen of hoe je ermee om gaat, want deze week is het voor mij ook heel druk bij mij komt het vooral door opdrachten voor school en veel toetsen.

  1. Als je al heel lang weet van te voren dat je iets moet af moet hebben op een vaste datum ga het niet uitstellen en begin er alvast mee, zo voorkom je dat je een drukke week krijgt.
  2. Als je in een drukke periode zit bijv. met school probeer een goede planning te maken en het belangerijkste probeer eraan te houden.
  3. Lukt dit niet?? Maak dan een klein briefje en plak dit op een plek waar je vaak kijkt.
  4. Maak eens voor je zelf een to-do-list om te zien wat je allemaal nog moet doen en begin bij het eerste wat je hebt opgeschreven en kruis dit af als je het hebt gedaan.
  5. Lukt het niet in je eentje?? Vraag iemand die je kunt helpen des noods sluit je een deal met een vriendin bijv. Als jij voor deze datum alles af hebt gaan we shoppen in een leuke stad.
  6. Als je nog veel werk hebt te doen op school en je haalt het niet binnen schooltijd, dan moet je toch je vrije tijd aan verspillen, maar zorg er wel voor dat je bezig gaat dus geen leuke dingen zoals: msn, twitter, hyves, tv, shoppen enz. 
  7. Spreek met jezelf af als je bijv. 2 uren hard hebt gewerkt dat je daarna iets leuks mag gaan doen.
  8. Als je helemaal in de wolken bent, omdat je vriendje de hele tijd je smst kun je echt beter je mobiel uitzetten zodat bezig gaat met wat je moet doen. 
  9. Zorg ervoor dat je genoeg slaap krijgt als je een drukke week of leven hebt, want hard werken kost veel energie en met een vermoeit humeur zijn je prestaties ook niet altijd best.
  10. Ga na bij jezelf wat is nou echt belangrijk?? Shoppen met vriendinnen of leren voor Bio??? Kijk shoppen is leuker, maar leren is echt belangerijker! Als je toch gaat shoppen stel je het uit waardoor je het alleen maar gaat uitstellen en later het veel drukker krijgt.
Het klinkt allemaal zo gewoonlijk die je vaak te horen krijgt een aantal hiervan, maar geloof me ik dacht het zal allemaal wel maar ik kwam er al snel achter dat ik me beter er maar wel aan kon houden, want ik heb deze week echt een hele drukke week, daarom schrijf ik deze tips voor jullie hoe ik ermee om ga en hoe je het kunt voor komen.

Nou zo is het eerst maar even, als u nog vragen heeft over een drukke periode kun je dat mailen naar itsgirlslife@hotmail.com of je stelt hem hier, maar als je het anoniem wilt houden kun je beter naar me mail sturen.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.