donderdag 30 juni 2011

Test: Welke huidtype heb jij? Een vette, droge, normale of toch gecombineerd?























Elk persoon heeft een andere huidtype en die moet je ook anders verzorgen. 70% van de jongens en meiden onder de 20 hebben een vette of gecombineerde huid en dit verandert als je ouder wordt. Dus als je elk jaar even een huidtypetest doet weet je wat voor huidtype je hebt en kun je ook de producten aanpassen. Maar in dit testje kun je erachter komen welke huidtype jij hebt.


Vraag 1: Hoe zien jou poriën op je neus eruit?

A= Klein
B= Klein tot middelgroot
C= Middelgroot tot groot
D= Ik zie ze bijna niet

Vraag 2: Hoe vaak heb je last van puistjes?

A= Een paar dagen in een maand
B= Veel dagen per maand
C= Elke dag
D= Bijna nooit


Vraag 3: Als je puistjes hebt waar zitten ze?

A= Kin en kaak
B= Neus, voorhoofd en kin
C= Neus, voorhoofd en wangen
D= Af en toe op verschillende plekken


Vraag 4: Hoe ziet je huid eruit na dertig minuten als je hem hebt gewassen?

A= Zacht en schoon, niet glimmend
B= Voordhoofd, kin en neus glimmen
C= Mijn hele gezicht glimt
D= Droog en schilferig


Vraag 5: Hoe voelt je huid aan als je hem gewassen hebt?

A= Normaal, lekker
B= Vettig op me voorhoofd, neus en kin en bij me wangen trekkerig
C= Vettig
D= Trekkerig


Vraag 6: Hoe ziet je huid er 's middags uit?

A= Me neus glimt een beetje
B= Mijn neus, voorhoofd en kin glimmen
C= Mijn hele gezicht glimt
D= Beetje uitgedroogd


Vraag 7: Welke conclusie past bij jou huid?

A= Ik heb bijna nooit problemen
B= Het is droog en vet
C= Ik word gek van me glim gezicht
D= Mijn huid voel snel trekkerig en is schilferig


Meeste A's: Normale huid
Jij hebt een normale huid, dat betekend dat je af en toe een puistje hebt. Een normale huid is heel gemakkelijk te verzorgen, gewoon een lekkere dagcrème voor jou huid om het te laten stralen.

Meeste B's: Gecombineerde huid
Jij hebt een gecombineerde huid, dat betekend dat je wangen droog zijn en de t-zone (voorhoofd, neus en kin) vet zijn. De meeste puistjes bevinden zich in de t-zone en af en toe eentje op je wang. De gecombineerde huid is het moeilijkste te verzorgen, maar gelukkig zijn er speciale crémes voor een gecombineerde huid.

Meeste C's: Vette huid
Jij hebt een vette huid, dat wil zeggen dat je heel snel van een glimmend gezicht hebt. Wat je er ook aan doet het blijft maar glimmen, maar gelukkig zijn er producten die je huid matteren en geen glimmende gloed geven over je huid.

Meeste D's: Droge huid
Jij hebt een droge huid, dat wil zeggen dat je huid snel trekkerig is en soms ook schilferig. Deze huidtype heeft bijna nooit last van puistjes, maar deze huid moet je wel goed verzorgen bijv. een dagcrème voor een droge huid of een crème die geen parfum bevat, omdat parfum soms op een droge huid irritatie kan veroorzaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.