donderdag 15 september 2011

Huis-tuin-keuken tips tegen wratten

Mijn grootmoeder en moeder geven mij altijd tips wat ik kan doen tegen dit en tegen dat en die tips wil ik wel delen met jullie dus af en toe komt er een huis-tuin-keuken tips tegen ... berichtje. Dus vandaag het eerste, en dan geef ik tips tegen wratten die voor mij als kind hebben gewerkt of gewerkt hebben bij mijn (groot)ouders of andere mensen.

Maar eerst ga ik vertellen, hoe je wratten krijgt?
- Het kan een tekort aan vitamines en mineralen zijn.
- Te weinig weerstand
- Het kan door een virus komen die je hebt opgelopen met het betreden van gemeenschappelijke ruimtes (bvb zwembad)

En nu de tips: 
1) Verstik de wrat met doorzichtige nagellak of tape, dus het erop doen en herhalen en na een tijdje valt de wrat eraf.
2) Doe op een pleister honing en plak ze daarna op de wrat. Herhaal tot zo lang nodig is en de wrat zal verdwijnen. 
3) Als je wratten hebt op je voeten neem regelmatig een voetenbadje met zeezout en na een tijdje gaan ze weg.
4) Stukje knoflook op je wrat leggen pleister erover, dan 2 dagen zo laten en om de 2 dagen herhalen.
5) Met de schil van een aardappel paar minuten over je wrat wrijven en elke dag herhalen.


1 opmerking:

  1. Gelukkig heb ik nooit last gehad van wratten, manlief echter wel dus ik speel je tips mooi aan hem door.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.