vrijdag 9 september 2011

Nagelbijten

Ik heb heel lang nagelgebeten , maar ben er een paar jaar geleden mee gestopt.
Dus ik ga jullie tips geven hoe ik er mee ben gestopt en wat allemaal de nadelen zijn van nagelbijten.

Heel veel mensen denken dat nagelbijten een verslaving is maar dat is niet waar, nagelbijten is geen verslaving maar een gewoonte. Meestal bijt je op je nagels in periodes dat je je verveelt of je stress hebt.



De nadelen aan nagelbijten is:
- Slijtage van het gebit
- Verhoogde kans op infecties (alle bacteriĆ«n van je handen komen in je mond)
- Wonden rond de nagels

Hoe stop je er dan mee?
- Doe er nagelbijtvloeistof op, dat geeft een bittere smaak als dat in je mond komt.
- Valse plaknagels (te koop bij de drogist) of gelnagels, die kan je er niet zo maar afkrijgen.
- Neem in je handtas altijd een vijltje mee, dan kan je oneffenheden en ruwe randjes wegvijlen in plaats van wegbijten.

Door al deze tips ben ik er mee gestopt.
Ik hoop dat jullie er ook mee kunnen stoppen.


6 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je gestopt bent, ik heb er gelukkig nooit last van gehad..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe niet aan nagelbijten maar wel handige tips voor mensen die het doen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaah heb ook heel lang gebeten en toen echt een paar jaar gestopt, maar nu net zo hard weer begonnen helaas :(

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede tips, gelukkig heb ik nooit op mijn nagels gebeten. Ik kan het niet eens want mijn voortanden kunnen niet op elkaar :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap van je dat je er mee bent gestopt! Handige tips ook, ik bijt nagels wanneer er een haakje aan zit,, dus ik knip ze nooit haha.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankje voor de tips.

    Wij volgen je nu !

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.