vrijdag 25 november 2011

De maand: December!


Tumblr_lcpz5vuhwx1qze9eho1_500_large

De maand december komt er weer aan... Wat is het eerste wat er in je hoofd opkomt?
Bij mij van alles, maar vooral: Gezelligheid, cadeautjes en sneeuw!


Tumblr_lgx567qbwu1qcyloso1_500_large
Voor sommige is december een horrormaand. Sinterklaas en kerst, oké... Maar die kou! Ik ben niet anders hoor, ik heb echt een hekel aan kou. Ik ben ab-so-luut een zomermens! Die sneeuw kan me gestolen worden, doe mij maar een lekker zonnetje.
Maarja, als je er toch niet onderuit komt kun je er maar beter het beste van maken!

Tumblr_lmq8et9v0x1qgajuco1_500_large
Ik weet het, ik ben een tijdje weggeweest. Maar nu ben ik weer helemaal terug! En de volgende artikels die ik plaats zullen (waarschijnlijk) allemaal in het teken staan van de wintermaanden, en alle nieuwtjes die daar bij horen!
Nou is het de laatste tijd niet echt mooi weer geweest in Nederland, veel kou, regen en... Mist! Ja, dat kun je wel vaker verwachten aan het einde van november. Persoonlijk heb ik echt een hekel aan mist, omdat veel mensen hun licht op de fiets (meteen even een reminder voor alle meiden hier: Licht aan in de mist!) niet aandoen. Daardoor zie ik bijna niets, en ben ik in deze mistdagen al zeker zo'n drie keer bijna verongelukt, haha!
Ook heb ik altijd last van een winterdepressie. Wist je dat bijna de helft van de Nederlanders hier last van heeft? Ik niet heel heftig ofzo, maar ik ben heel gevoelig voor zonlicht. Schijnt het zonnetje, dan ben ik meteen vrolijk! Dat komt omdat de zon stofjes afgeeft waar je vrolijk van wordt. En omdat de zon zich in de gure winterdagen (het is nog steeds herfst, maar toch) minder vaak laat zien, kun je daar een beetje chagrijnig of verdrietig van worden.
Een goede oplossing is lichttherapie! Klik op de link om er meer over te weten te komen.
Maarja, er komen zoveel leuke dingen aan! Wat dacht je van sinterklaas, kerst, de kerstboom, de sneeuw, leuke feestjes, gala's op school, kerstvakantie, lekker binnen zitten, mooie feestoutfits, cadeautjes, gezelligheid, ideaal inspiratie-weer, lekker rommelen op de kerstmarkt, het huis leuk inrichten, veel leuke dingen doen, etc etc etc?!
Kortom: LOVE WINTER!
In de komende artikels ga ik veel over leuke dingen in de winter/herfst schrijven. Korte artikels, maar wel veel!
Wat vind jij van de winter?

1 opmerking:

  1. Ik vind al die feestdagen altijd zo leuk in de winter, en sneeuw!
    Love, Charlie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.