donderdag 2 februari 2012

Een terugblik op... THAILAND

THAILAND
Zoals ik al had vermeld in een eerdere post zou ik mijn kerstvakantie niet in de kou vieren, maar in de zon, namelijk in Thailand! Nu ik inmiddels terug ben en alle 2000(!!) foto's heb ingeladen, wil ik een paar kiekjes die ik snel met mijn iPhone heb gemaakt met jullie delen. De kwaliteit is niet uitstekend, maar goed genoeg om alles goed te kunnen zien. Ze staan niet op volgorde, maar ik zal onder elke foto de stad zetten.
De eerste 3 dagen was ik in Bangkok, toen vloog ik voor 5 dagen naar Chiang Mai, en daarna zijn we nog 5 dagen in Krabi geweest.


Bangkok
Het eerste hotel waar we naartoe gingen, in Bangkok. Erg mooi!

Bangkok
En wat zie ik daar... Roze taxi's??!

Bangkok
Inderdaad, roze taxi's! Maar dat niet alleen, ook groene, en rode, en gele!

Bangkok
Gezellig eettentje, alles vers bereid en overal papieren parasolletjes tegen de zon.
Een maaltijd kost hier zo'n 2 euro. Wauw! 

Bangkok
Jaja, geen lekkere croissantje, broodje of portie friet. Hier is het vis, schaaldieren, rijst of noedels!


 Bangkok
De binnenkant van mijn kamer van het eerste hotel.


Chiang Mai
Mooie tempels hebben ze!


Chiang Mai
Voor het geval je niet weet wat dit zijn; Het zijn zeepbloemen! Ze worden helemaal handgemaakt, en ruiken heel erg lekker. Ze komen in een prachtig handbeschilderd kokertje. Prijs? 6 euro! Ik wou er heel graag één meenemen, maar ik was bang dat het kapot zou gaan in mijn koffer... 

Chiang Mai
Eén van de grote highlights was toch wel het bezoekje aan een olifantenpark. Dit olifantenpark is het diervriendelijkste park van Thailand. Wist je namelijk dat op een olifant rijden eigenlijk ook dierenmishandeling is? Het lijkt heel onschuldig en superleuk, maar het is een enorme belasting voor de olifant. Een olifant kan zo'n 100 kg op zijn rug dragen. De stellage (of 'stoel') waar je op zit weegt al zo'n 50 kg en is totaal niet comfortable voor de olifant, laat staan dat jij er nog op zit, misschien nog iemand anders + je gids! Het is dus eigenlijk heel slecht. In dit park mochten we de olifanten voeren en aaien. Niet meer, maar dat maakt ook niets uit want je weet dat het helemaal diervriendelijk is.



Chiang Mai
Hier moet ik iets over vertellen. In Chiang Mai verbleven we in een super luxe hotel, en hier zouden we ook nieuwjaar vieren. Dit was hoe alles was versierd; Mooi he?! Er waren floating lantarns op het water geplaatst, en er vlogen ook honderden van dat soort dingen in de lucht. Net een sprookje!


Chiang Mai - Krabi
Met 5 vluchten heb je natuurlijk de kans dat je prachtig wolkenweer tegenkomt. Het is altijd prachtig buiten. Ik heb geluk dat ik bijna altijd bij het raampje zat. Zoiets kan je niet gewoon op de grond zien, dus ik vind dit soort beelden altijd heel speciaal!


Krabi
Binnenkant hotel Krabi


Krabi
Leuke spulletjes gekocht natuurlijk! Zo ook deze mooie strik.

Krabi
Ja, we kwamen ook apen tegen! Die ondeugende beesten rommelden zomaar in mijn tas, en haalde er de koker Pringles uit! En ja, als je niet oplet... Dan gebeurd er dit.

Krabi
En voor de grap kocht ik bij een kraampje een banaan, die ik daarna aan ze ging uitdelen. Het allerschattigste waren die babyaapjes die alles van je handen af likte. Too Cute!

Chiang Mai of Krabi of Bangkok...

Krabi
Witte stranden, We love!

Krabi
Het uitzicht vanaf mijn balkon. Mooi zwembad!

Krabi
Natuurlijk kunnen de fantastische zonsondergangen niet ontbreken. WAAAAUW!

Chiang Mai
Dit was de nachtmarkt, het gaat zo de hele avond door, supergezellig!

Méééegabuddha beeld van wel 10 meter lang!

 Bangkok
Kennen jullie de film Hangover Part 2? Dit is de Skybar, en een deel van de film was hier opgenomen! Dit is het bovenste van een super-de-luxe hotel, met een bar die telkens van kleur veranderd. Het uitzicht was... Gewoon adembenemend.


Chiang Mai
Nog meer gezelligheid op de nachtmarkt!

Bangkok
En dit was het einde alweer... We hebben 6 uur doorgebracht op het mooiste vliegveld wat ik ooit heb gezien. Chanel, Prada, Rolex, Todd's, alle merken waren aanwezig. Die 6 uur gingen sneller dan ik had verwacht, haha.

Nou, dit was mijn Thailand avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.