zaterdag 16 juni 2012

Review; L'oréal Paris Nude Magique BB cream

Review: L'oréal Paris Nude Magique BB cream

In dit artikeltje review ik de BB cream van L'oréal voor jullie!

Ik heb zelf weinig ervaring met L'oréal Paris, dus ik was erg benieuwd naar het product. Over het algemeen ben ik erg positief over L'oréal. Ietwat prijzig voor een scholier met 20 euro zakgeld per maand, maar de meeste dingen zijn je geld wel waard. L'oréal heeft een goede kwaliteit producten.

Laat ik jullie eerst het idee van een BB cream uitleggen, voor degene die nog niet weten wat dat is:
Een BB cream staat voor Blemish Balm Cream. Deze crème is enorm populair in Azië, en sinds kort begint het ook in Europa bekend te worden.
Het grappige is dat de crème in eerste instantie helemaal niet is uitgevonden als schoonheidsproduct. Het was eerst een middel om de zeer gevoelige huid van mensen die net een laseroperatie hadden gedaan te kalmeren, beschermen, hydrateren en dekking te geven totdat de roodheid weg was.
Toen steeds meer mensen in Azië het als schoonheidsmiddel ging gebruiken werden er allerlei soorten BB creams gemaakt.

Maar wat is nou zo bijzonder aan die Blemish Balm Cream?
- geeft een egale gloed over je gezicht
- bijna alle BB creams bevatten alleen maar natuurlijke ingrediënten
- voor mensen die foundation te zwaar vinden is bb cream de uitkomst; hij is namelijk veel lichter en is ook nog beter voor je huid dan gewone foundation.
- werkt hydraterend
- heeft helende eigenschappen die de huid zacht en glad houden en vermindert fijne lijntjes
- bevat SPF (handig!)
- anti-aging
- bespaart tijd doordat het andere make-up en huid verzorgingsproducten in principe overbodig maakt
Let op! Als je ooit in Azië komt op vakantie o.i.d. en je wilt (goedkoop) een BB cream kopen, let dan heel goed op de ingrediënten! Omdat het in Azië erg in de mode is om een wit gezicht te hebben zitten in veel BB creams blekingsmiddelen verwerkt. Je kunt dus het allerbeste gewoon in Nederland kopen, maar als je het toch in Azië wilt kopen moet je goed letten op de ingrediënten.

Nou, hier komt de review!
Het flesje vind ik er mooi en net uitzien. Dat buisje waar de crème uit komt is dun en smal. Handig!
Huh? Toen ik de crème voor het eerst op mijn hand deed was het wit?! Jaja, dat klopt! Er staat namelijk dat het een 'Fair Skin Tone' is. Dat betekend dat de crème zelf wit is, maar er zitten bolletjes in die na even wrijfen de kleur van je eigen huid aannemen!
Oeps, ik had wel iets teveel genomen. het begin voelt de crème een beetje aan als een lichte scrub, heel grappig!


Na even uitsmeren klopt het inderdaad dat de hele crème de kleur van mijn huid aanneemt. Het is niet zo dat het dan echt lijkt of je foundation smeert, maar je merkt dat de crème minder wit is geworden en dat je een egalere toon krijgt.
Tada! Na helemaal uitsmeren is dit het resultaat.
Mijn conclusie:
Het is een fijne BB cream, ik ben enthousiast! Ik vind deze persoonlijk fijner dan de BB cream van Garnier, omdat ik die heel erg vind glijden over je huid. Deze trekt een soort van in en het voelt niet als een masker.
Wel vind ik dat je het niet kunt vergelijken met de dekking van foundation, dus je zal dit niet in plaats van je foundation kunnen gebruiken. Ik zou zelf ook nog wel wat concealer erbij gebruiken voor evt onzuiverheden of donkere kringen. Maarja, er stond ook niet op de verpakking dat het helemaal hoort te dekken! Het hoort een egale gloed te geven op je gezicht, en dat doet ie.
Wel even afpoederen, want net als echte foundation glimt dit ook wel.

Ben jij van plan een BB cream aan te schaffen? En wat vind je van BB creams?

1 opmerking:

  1. Handige review, ik heb deze in de winkel getest en vond de werking heel magisch =] De kleurverandering is zo grappig.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.