zondag 17 juni 2012

Agenda tips


Tumblr_lo8m8nohhp1qj7kf2o1_500_large

Dit schooljaar is al bijna afgelopen en voor de examenkandidaten onder ons is het al vakantie!
Voor mij is er nog één toetsweek waar ik me 100% voor ga inzetten en dan lekker 8 weken vakantie. Heerlijk!


Maar, dat het oude schooljaar is afgelopen betekend helaas wel dat er ook een nieuw schooljaar aankomt. Geen leuk vooruitzicht, maar het is wel leuk om nieuwe schoolspullen te kopen!
Eén van de leukste dingen voor mij is toch wel een nieuwe agenda kopen. Zoveel keuze!
Welke agenda je neemt is heel persoonlijk. Een agenda kan heel veel over je zeggen. Simpel, met veel kleur, of er veel in geschreven is, en ga zo maar door.


Tumblr_lt9tcaqetf1qg9epqo1_500_large

In dit artikel wil ik wat tips geven over hoe je het beste een agenda kunt uitzoeken, want het valt niet mee met zo'n grote collectie aan agenda's!

Allereerst is het handig om een budget te stellen. Agenda's kunnen variëren van € 5,- tot € 20,- en misschien nog wel hoger, afhankelijk wat voor soort agenda je hebt.
Er zijn een aantal dingen waar je op kunt letten bij het kopen van een nieuwe agenda. Meestal kost een agenda best wel wat geld, dus je wilt natuurlijk geen spijt krijgen van je aankoop.
    •  Let erop of je agenda zo'n strookje stof heeft, waardoor je 'm meteen op de goede pagina opent. Erg handig!
    • Sommige kunnen het handig vinden om een band te hebben waardoor je je agenda dichtmaakt zodat hij niet zomaar openvouwt in je tas
    • Er zijn ook een aantal goedkope agenda's waarbij de buitenkant super leuk is. Helemaal top denk je dan, maar kijk ook even binnenin! Vaak zijn dat agenda's die heel leuk versiert zijn aan de buitenkant, maar heel simpel zijn aan de binnenkant.
    • Let ook op de ruimte van elke dag. Je moet natuurlijk wel genoeg ruimte hebben om te schrijven.
    • Agenda's van tijdschriften, websites of merken zijn vaak super leuk. Helaas staan dit soort agenda's vaak vol met reclame, dus bedenk goed of je dit wel leuk vind! Je kunt er natuurlijk wel foto's of stickers o.i.d overheen plakken.
    • Voel goed of de agenda wel stevig is. Ik heb dit jaar een agenda gehad die nu helemaal uit elkaar is gevallen. Niet fijn om bladzijden te missen!
    • Let ook op de papierstructuur. Schrijf je met een vulpen? Daarmee kun je niet op van dat gladde papier schrijven, want daar droogt de inkt niet in op.
    • Hou je ervan om je hele agenda te beplakken met plaatjes? Kijk dan wel of daar uberhaupt genoeg ruimte voor is! Je wilt niet over schrijfruimte hoeven plakken
    • Iets wat aan je agenda hangt zoals een mini lipgloss of allemaal steentjes op de voorkant kan heel leuk zijn, maar kan er makkelijk vanaf vallen/scheuren/etc. Niet zo mooi!
    • Ik moet vanalles in mijn agenda bewaren. Absentiebrieven, te laat kaarten, een geodriehoek en ga zo maar door. Voor mij was het dus ook super handig dat ik mapjes in mijn vorige agenda had! 

4961906770_b03043d0bf_z_large

Ik geef jullie de tip om zo snel mogelijk een nieuwe agenda te kopen, want nu is de collectie nog lekker groot!
En heb je eenmaal een agenda gekocht? Bewaar 'm dan goed, want ik raakte mijn agenda van vorig jaar kwijt, haha! Doei 20 euro!

Dit jaar ben ik ook al vroeg voor agenda's gaan kijken, en ik werd spontaan verliefd op deze;


Hij heeft een stoffen voorkant, hij is hard en mega stevig dus no procent kans op scheurtjes, het uitvallen van bladzijden, etc. Hij kostte 17 euro, wel veel geld dus. Maar omdat er afgelopen week 30% korting met Airmiles op de Schoolcampus bij de V&D was, heb ik deze voor 12 euro kunnen scoren! De binnenkant is simpel en een beetje saai, dat wel. Maar ik ga deze vakantie lekker aan de slag met plaatjes en foto's!
En natuurlijk krijgen jullie nog foto's van als het af is, haha! ;)

Ik wens jullie allemaal veel plezier bij het kopen van schoolspullen!
Binnenkort een post met pimp tips!
Wat voor een agenda ga jij kopen?

1 opmerking:

  1. Heel mooie agenda van Superdry! Ik vind het zo gaaf dat jullie je eigen agenda's mogen kiezen! Volgend jaar krijgen wij een elektronisch, daar is toch niks aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!

GEEN SITE NAAM WANT DAT IS SPAM!
Anderen niet uitschelden
Let een beetje op je taalgebruik

We willen het liefste dat de reacties op deze blog een beetje netjes blijven.